Szerző: zero - 2010.02.05. 11:21
Szakáld egy 600 fős település Borsod megyében.
A főútvonalaktól elzárt kis település mellett 1-1,5 km-re, a Hejőszalonta felé vezető utat keresztezi a mezőcsáti vasúti szárnyvonal, itt volt Hejőszalonta néven egy vasúti megálló, de 2007. március 4-étől megszűnt a forgalom
"Dolgos emberek, a munkanélküliség mindösszesen 10 százalékos. A környező városokba, településekre járnak dolgozni az emberek. Február elsejétől azonban a Volán megszüntette a járatai nagy részét, a vasútvonalat pedig két éve bezárták. Akinek nincs autója, nem nagyon tud kimozdulni a faluból." – mondja Treznai István polgármester, aki húsz éve áll a település élén.
A polgármester többször tárgyalt a Volánnal, amely hajthatatlan: nincs annyi utas, amiért megérné a járatüzemeltetés, pedig a környező községekkel együtt még az üzemanyagköltségbe is beszállnának a kis falvak önkormányzatai.
A polgármesternek azonban támadt egy ötlete: ökrösszekérrel helyettesítik a buszjáratot.
"Ha az engedélyezések beszerzése után elindul majd az ökrösszekér, akkor egyik oldalára az lesz felírva, hogy Szakáld-Miskolc, a másik oldalára pedig, hogy Európai Unió" – mondta a Kossuth Rádiónak a település polgármestere.
Egyelőre még nem sikerült eldöntenem, hogy sírjak vagy nevessek, mindenesetre a polgármester úrnak üzenem, hogy az Orangeways is szeretett volna buszjáratokat indítani, aztán nem lett belőle semmi. Ígylehetséges, hogy az ökrösszekér járatot sem fogja engedni a minisztérium.
De ha esetleg zöld utat kap ez a minden értelemben zöld projekt, akkor lehetséges, hogy Kocsis úr és a BKV figyelmét is felkelti, hiszen Budapesten úgyis csak 15 km/h a villamosok átlagsebessége, ezt a sebességet pedig egy jól karbantartott ökrösszekér is képes hozni.
A buszcsere is megoldódna, mivel az ökrösszekér-flotta az ökrökkel olcsóbban kijön, mint az 1000 új busz 100 milliárdból, üzemanyag helyett pedig elég nagy mennyiségűszalmát szénát beszerezni ...
A főútvonalaktól elzárt kis település mellett 1-1,5 km-re, a Hejőszalonta felé vezető utat keresztezi a mezőcsáti vasúti szárnyvonal, itt volt Hejőszalonta néven egy vasúti megálló, de 2007. március 4-étől megszűnt a forgalom
"Dolgos emberek, a munkanélküliség mindösszesen 10 százalékos. A környező városokba, településekre járnak dolgozni az emberek. Február elsejétől azonban a Volán megszüntette a járatai nagy részét, a vasútvonalat pedig két éve bezárták. Akinek nincs autója, nem nagyon tud kimozdulni a faluból." – mondja Treznai István polgármester, aki húsz éve áll a település élén.
A polgármester többször tárgyalt a Volánnal, amely hajthatatlan: nincs annyi utas, amiért megérné a járatüzemeltetés, pedig a környező községekkel együtt még az üzemanyagköltségbe is beszállnának a kis falvak önkormányzatai.
A polgármesternek azonban támadt egy ötlete: ökrösszekérrel helyettesítik a buszjáratot.
"Ha az engedélyezések beszerzése után elindul majd az ökrösszekér, akkor egyik oldalára az lesz felírva, hogy Szakáld-Miskolc, a másik oldalára pedig, hogy Európai Unió" – mondta a Kossuth Rádiónak a település polgármestere.
Egyelőre még nem sikerült eldöntenem, hogy sírjak vagy nevessek, mindenesetre a polgármester úrnak üzenem, hogy az Orangeways is szeretett volna buszjáratokat indítani, aztán nem lett belőle semmi. Ígylehetséges, hogy az ökrösszekér járatot sem fogja engedni a minisztérium.
De ha esetleg zöld utat kap ez a minden értelemben zöld projekt, akkor lehetséges, hogy Kocsis úr és a BKV figyelmét is felkelti, hiszen Budapesten úgyis csak 15 km/h a villamosok átlagsebessége, ezt a sebességet pedig egy jól karbantartott ökrösszekér is képes hozni.
A buszcsere is megoldódna, mivel az ökrösszekér-flotta az ökrökkel olcsóbban kijön, mint az 1000 új busz 100 milliárdból, üzemanyag helyett pedig elég nagy mennyiségű
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése