Korkép blog

hétfő, november 27, 2006

Újabb szelet az október 23-i brutális rendőri fellépésről

A rendőrség brutális fellépésének egy másik áldozatát Csepelen ismerhettük meg az elmúlt napokban, amikor egy hetvennyolc éves nyugdíjas férfi mesélte el az október 23-i történetét. Az idős ember fél a hatóságoktól, ezért - kívánsága szerint a nevét nem közölhetem.

Mind elmondta, az Astoria Károly körút felőli sarkánál állva vett részt a Fidesz nagygyűlésen. Amikor a rendezvény véget ért, hatalmas dörrenést hallottam, majd füstbe borult minden. Kiderült, hogy összetűzések vannak, de mivel én az ilyesmit nem szeretem, rögtön elindultam hazafelé a Kálvin tér irányába. Néhány lépés után azonban a fejemet eltalálta egy gumilövedék, elevenítette fel az előzményeket az idős bácsi.
Koponyáján a bőr hat centiméter hosszan felszakadt, de ezt csak később vette észre, mert a lövést követően összeesett. A fideszes szervezőknek köszönhetően, akik a mentőkhöz elcipelte, így kórházba kerültem, ahol a fejemet összevarrták. Azóta már a varratot is kivették, de továbbra is fáj és zúg a fejem, a szemem pedig egyfolytában könnyezik, s éjszakáként tócsák gyűlnek a párnámra folytatta remegő hangon az idős bácsi. Két nappal később a postaládámban felfedeztem egy rendőrségi idézést. A kapitányságon arra akartak rávenni: írjam alá, hogy az Astoria helyett a Deák térnél tartózkodtam, de én végig kitartottam az igazam mellett. Rengeteg megrázó történetet mesélhetnék, de lelkileg az idei események viseltek meg a legjobban. Minden porcikámat összetörték már a nyilasok, l957. tavaszán pedig három hónapon át a börtönben kaptam naponta verést, mert Bécsből kötszereket hoztam a forradalmároknak. Mostani sebesülésem csekély, a legjobban viszont az fáj, amit egy hónapja a hatalom a néppel elkövetett. Mert ez a demokrácia megalázása volt.
http://kossuthter.com/hu/node/2244

Nincsenek megjegyzések: