Korkép blog

csütörtök, október 26, 2006

"Nem baj, legalább megdöglesz" - újabb politikai fogoly vallomása

2006-10-26. 08:16:05

Másfél órán át térdeltünk. Elsötétült minden, elveszítettem az eszméletemet, és arra ébredtem, hogy a rendőrök rugdosnak és megint a falhoz vágnak. Ekkor mondtam a rendőröknek, hogy orvosra van szükségem, mert asztmás vagyok. A rendőrök erre azt mondták "Nem baj, legalább megdöglesz."

Mester Márton 22 éves. Nős. Operatőr és gyártásvezető végzettsége van. Nevelőszülőknél, világhíres orvoscsaládban nőtt fel. Szeptember 21-én este járt éppen a Blaha Lujza téren, amikor az események sűrűjébe csöppent.

"Amikor kiértünk a Blahára, csak annyit láttunk, hogy a tömeg szalad felénk. Befutottunk a Vas utcába, onnan a Bródy Sándor utcába értünk. A rendőrök a Corvinus Egyetem kollégiumából szedtek ki minket, egy szeméttárolóból: Kb. 40 rendőr lehetett. Kiráncigáltak 7 embert. Ütöttek, vágtak minket. Még az ajtót is úgy rúgták be, mint az állatok. A folyosón megbilincseltek. Kivittek minket az utcára, falhoz vágták a fejemet, a rendőrök közben kameráztak minket, ami nem tudom mennyire törvénybe ütköző. Utána elvittek minket a Magyar Rádió épületébe, ott történt velem egy komoly atrocitás. Egy T. M. nevű rendőr - akit állítólag korábban megrúgtam- , hasba vágott, amitől megszédűltem és hátraestem, utána már csak arra emlékszem, hogy 2-3 rendőr borzasztó módon elkezdett rugdosni. Ezt a sógórnőm mesélte, aki látta mit műveltek velem. Majd lábbilincset kaptam, és a levegőbe emelve vittek tovább.... nagyon megalázó volt.

Bevittek a Magyar Rádió épületébe, ott a falhoz térdeltettek mindenkit. Másfél órán át térdeltünk. Elsötétült minden, elveszítettem az eszméletemet, és arra ébredtem, hogy a rendőrök rugdosnak és megint a falhoz vágnak. Ekkor mondtam a rendőröknek, hogy orvosra van szükségem, mert asztmás vagyok. A rendőrök erre azt mondták "Nem baj, legalább megdöglesz."


Büntetésvégrehajtási Intézet - "A sógornőmet úgy vesén rúgták, hogy bepisilt"

"A legdurvább az volt, mikor bekerültünk a Büntetésvégrehajtási Intézetbe. Nagyon megvertek mindenkit. Sok sérülést kaptunk. Motozás előtt levetkőztettek, egy szál alsónadrágban voltam, és úgy rugdostak, ütöttek: Szó szerint besz*rtam a fájdalomtól. A bordám még most is fáj az ütések miatt, mintha tűt szúrkálnának bennem. Ketten voltak, és bakanccsal, ököllel, gumibottal vertek. Több napig nem tudtam lábra állni. Azóta pszichiáterhez járok, gyógyszereket kapok. Egyébként azzal gyanúsítanak, hogy az elfogásomkor egy rendőrt megrúgtam. Ez lehetetlenség, hiszen rendőri túlerőben fogtak le. Mindig kerülöm a balhét, és teljesen ártatlanul vittek be. Sógornőmet úgy vesén rúgták, hogy bepisilt. Kanyó Bernadettnek hívják, 18 éves, törékeny lélek. Testileg és lelkileg teljesen megtörte őt az, amit vele műveltek."

Vád

"Hamis tanúzással írták meg a vádjelentést, ami hamis vádaskodás. De az ügy még folyamatban van. A rendőri tanúvallomások 80%-ban hamisak lesznek." - mondta Márton. Felfegyverkezve elkövetett hivatalos személy elleni erőszakkal vádolták meg Mester Mártont is, úgy ahogy Barna Tibort, és még sokan másokat is.

Márton állítása szerint semmilyen bizonyíték nincs ellene. "Az ügyészség dolga, hogy bíróságra viszik-e a dolgot. Ha elítélnek, fegyházat kapok mindenképpen, de reményeim szerint nem kapok börtönbűntetést ártatlanul. A Magyar Jogvédő Alapítvány rendelt ki mellém ügyvédet. Annyira különleges és politika ügyről van szó, hogy a legjobb ügyvéd sem tudja megmondani, hogy ebből az egészből mi lesz. Olyan embereket ne akarjanak bevarrni, akik nem voltak részesei a zavargásoknak! Egyszerű járókelő voltam, és messziről figyeltük az eseményeket, de a tömeg rohant felénk, ezért keveredtünk bele." - Jelentette ki Mester Márton.

Mester Márton az események hátteréről

"A politika miatt történt minden. Az MTV-nek szánt petició beadásának megtagadása miatt. Úgy hallottam, hogy a Tv székház előtt azt az egy darab vízágyút direkt küldték a tömegbe, hogy a rendőröket feláldozzák. Fel akarta őket áldozni a kormány, hátha meghalnak, és akkor majd lehet hivatkozni rájuk. De éppenhogy a tűntetők menekítették ki rendőröket a lángoló vízágyúból. Ez egy kormányzati provokáció volt."

A média - "Az Rtl klub és a Tv2 eltorzít minden hírt"

"Ha az emberek épp ésszel gondolkodnának, nagyon nagy igazságokat látnának, de sajnos a magyar népet teljesen elhülyítették. Az Rtl klub és a Tv2 eltorzít minden hírt. Nem az igazságot látjuk, hanem egy mesét, és ez hihetetlen nagy probléma. Gyakorlatilag az SZDSZ uralja a médiát. Dolgoztam már a Tv2-ben, az RTL Klubban, és a Duna Tv-nek is. A Magyar Televízióban még nem dolgoztam, de ezek után nem is fogok." - mondta Márton.

"A kommunizmus idejéből még mindig benne maradt a magyarokban a félelem, és úgy el vannak butítva, hogy az igazságot nem látják, vagy egyszerűen nem akarják látni. Néha mégis hiába közlik nekik az igazságot, akkor sem akarják elhinni. Magyarországon kettészakadt a társadalom. Kettészakadt társadalomban nem lehet országot építeni, és nem lehet soha béke. A kommunizmusban ugyanez volt. Voltak az elvtársak és a "nem elvtársak". De azt sem szeretem, ha a mindent jobb és baloldali nézőpontra egyszerűsítünk le. A Fidesz tűntetései sem érnek el semmit. Nincs értelme. Nem látok ebből kiutat. Egyedül talán a nemzetközi sajtó tudna rajtunk segíteni. Egyébként a történetemről filmet is szeretnék készíteni. Az előkészületek már megkezdődtek."

Márton korábban már sokat dolgozott külföldön, és az események miatt, a rendőri brutalitás, a hatalom durvasága után lehet külföldön él tovább. Szerinte "ami itt történik az minden, csak nem demokrácia... elképzelhető, hogy Gyurcsány vissza akarja hozni Magyarországra a diktatúrát."

Mester Márton ellen még tart a koncepciós per. A köztársasági elnök továbbra is hallgat.

(Skodacsek András, Nemzeti Hírháló)

Nincsenek megjegyzések: